صفحه اصلی آزمایشگاه

آزمایشگاه دانشکده تربیت بدنی وعلوم ورزشی در سال 1380 تاسیس گردیده است،    فعالیت آزمایشگاه  دانشکده در زمینه  انجام پایان نامه ها و رساله ها و پروژه های تحقیقاتی دانشجویان و اعضای هیات علمی میباشد .

 

 این آزمایشگاه از پیشرفته ترین آزمایشگاه ها در سطح دانشکده های تربیت بدنی کشور می باشد. و دارای دستگاهایی جهت آنالیز حرکات بدن – الکترومیو گرافی عضلات بدن – و تجزیه و تحلیل نیرو های وارده از بدن به سطح زمین می باشد.

در این آزمایشگاه امکان اجرای پروژه های تحقیقاتی در علوم مختلف ورزشی از جمله بیومکانیک – حرکات اصلاحی و کنترل حرکتی می باشد.

 

ا

bio2

آزمایشگاه بیو مکانیک

این آزمایشگاه دارای دستگاه آنالیز ترکیبات بدن – دستگاه سنجش حداکثر اکسیزن مصرفی –دستگاه توان بی هوازی -  دستگاه سنجش توان عضلات پایین تنه ،دستگاه توان عضلات بالا تنه – دستگاه سنجش فشار خون – دستگاه سنجش مقدار اسید لاکتیک خون- دستگاه سنجش مقدار قند خون – و.... می باشد.در این آزمایشگاه امکان برگزاری پروژه های تحقیقاتی در علوم مختلف ورزشی در زمینه فیزیولوژی ورزشی و حرکات اصلاحی  می باشد.

fiz2

آزمایشگاه فیزیولوژی

این آزمایشگاه دارای وسایلی جهت سنجش میزان  ناهنجاریهای ساختار اسکلتی و عضلانی بدن و مولاژهای استخوانها و عضلات و مفاصل می باشد. در این آزمایشگاه وسایلی از قبیل اسپاینال موس -  گونیامومتر – داینامومتر – اسکلیومتر – پتسکوپ – کالیپر - صفحه شطرنجی – خط کش منعطف سنج و.... می یاشد. در آزمایشگاه علاوه بر فعالیت های پژوهشی ،کلاس های درسی آناتومی - حرکت شناسی – حرکات اصلاحی  و نیز دوره های آموزشی مقدماتی ماساژ برگزار می گردد.

 

eslahi2

آزمایشگاه حرکات اصلاحی

این آزمایشگاه دارای وسایلی جهت سنجش تعادل استاتیک و تعادل پویا و نیز تستهای نوروفیدبک و بایوفیدبک(ثبت سیگنالهای حیاتی بدن ازجمله ضربان قلب – تنفس – میزان هدایت پوستی – فشار خون و امواج مغزی) می باشد.در این آزمایشگاه امکان انجام پروژه های تحقیقاتی  علوم ورزشی در زمینه رفتارحرکتی و روانشناسی ورزشی –فیزیولوژی ورزشی و آسیب شناسی می باشد.

 

raftar.jpg2

آزمایشگاه رفتار حرکتی

این آزمایشگاه دارای 2 دستگاه نوارگردان ویژه موش – نردبان ویژه موش و نیز وسایل تشریح و تغذیه و نگهداری موش است، در این آزمایشگاه امکان اجرای پروژه های تحقیقاتی (تمرین – تشریح) بر روی موش می باشد.

haivan

  آزمایشگاه حیوانی

هدف این وب سایت این است که:به علاقه مندانی که تمایل به فهمیدن شرایط جسمی خود دارند کمک کند با سنجش ترکیب بدن خود از وضعیت جسمیشان آگاه شوند و در صورت تمایل با اصلاح تغذیه و انجام فعالیت ورزشی به وزن ایده آل دست یابند.اطلاعات جامعی از مباحث آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی و تجهیزات آن ارایه نماید.دانشجویان و محققین از مطالب و محاسبات سایت استفاده کنند و یا در بهبود اطلاعات آن مشارکت نمایند.

 

fiz

آزمايشگاه مجازی فيزيولوژی ورزشی و تندرستی

  آزمایشگاه مجازی رشد حرکتی با هدف تسهیل تحقیقات کاربردی در زمینه رشد حرکتی و فراهم نمودن دسترسی محققین به پرسشنامه های و منابع آموزشی این حوزه تاسیس شده است.

برای مشاهده اینجا را کلیک کنید............

vdl

آزمایشگاه مجازی رشد حرکتی