واحد رایانه

 
 1           2

  • خدمات عمومی

واحد رایانه دانشکده تربیت بدنی   و علوم ورزشی در سال 1382 تاسیس شده است . این مرکز در جهت فراهم آوردن امکانات برای کارهای علمی ، آموزشی و پژوهشی فعالیت میکند.کارکنان واحد رایانه پاسخگوی سوالات دانشجویان ، اساتید و کارکنان در زمینه های نرم افزاری ومشکلات سخت افزاری به وجود آمده برای سیستمهایشان می باشند.از آن جا که توسعه و پیشرفت هر واحدی مرهون تلاش های مستمر و پیگیر مسئولین آن واحد و در رده بالاتر مسئولیـن سازمان می باشد، این واحد با پیشرفت چشمگیر خود توانسته است کارایی تمامـی کلاسهای آموزشی آزمایشگاه دانشکده و همچنین   آزمایشگاه رایانه دانشکده را با تجهیزاتی نظیر دیتا پرژکتور ، سیستم های پر سرعت و به روز شده و نیز نصب نرم افزارهای لازم   روی سیتمها واتصال سیستم های مذکور به شبکه جهت انتقال اطلاعات و بهره مندی از اینترنت بهبود ببخشد.این واحد از سال 84 به بعد سیستم های اتوماسیون اداری ،انبارداری، حضور وغیاب و کنترل دوربین های مدار بسته از طریق شبکه را در دانشکده   پیاده سازی کرده است.در طول مدت یاد شده ، این واحد در برگزاری سمینارها ، همایشها و کارگاههای آموزشی دوشادوش واحدهای دیگر دانشکده به خدمت رسانی مشغول بوده است. واحد مقدماتی رایانه که یکی از واحدهای درسی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد و نیز درس آمار دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری در کلاس رایانه آموزش داده می شود.   انتخاب واحد ، حذف و اضافه ، ثبت نام دانشجویان ورودی جدید ونصب وتست قفل سخت افزاری اساتید حق التدریس جهت ورود نمرات   واحد تربیت بدنی عمومی دانشجویان   نیز در این واحدانجام می گردد.در سال 1390 با ورود اولین دوره دانشجویان مقطع دکتری اتاق مطالعه این دانشجویان با سیستم های رایانه   پرسرعت ومتصل به شبکه افتتاح شد .

  • پوشش شبکه بیسم در دانشکده

با استقرار 30 دستگاه اکسس پوینت در 3 طبقه دانشکده ، کل فضای دانشکده اعم از کلاس ها ،آزمایشگاهها ،نمازخانه ها ، سایت های دانشجویی ،سالن های مطالعه و اجتماعات تحت پوشش شبکه وایرلس قرار گرفته است و امکان استفاده دانشجویان و اساتید از لپ تاپ شخصی و تلفن همراه در همه جای دانشکده فراهم آمده است.

  • سایت دانشکده

 در سایت دانشکده به آدرس sportedu.um.ac.irمنوهایی مخصوص واحد آموزش ، آزمایشگاه ، واحد پژوهش ، تشکل ها و اماکن ورزشی و ...قرار گرفته است که دانشجویان از طریق این منوها می توانند فرم ها و اطلاعات لازم آموزشی ،پژوهشی و فرهنگی را دریافت نمایند .همچنین از طریق این سایت آخرین اخبار عمومی و آموزشی و نیز جلسات دفاع به اطلاع مراجعه کنندگان به سایت می رسد. افراد با مراجعه به سایت ، علاوه بر آشنایی با دانشکده با گروههای آموزشی ، کارکنان و اساتید آشنا شده و از طریق شماره تماس مندرج در سایت و آدرس پست الکترونیک می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

  • امکانات آموزش های الکترونیکی دانشکده :

با همکاری مرکز آموزش های الکترونیکی دانشگاه و استقرار دوربین فیلمرداری و میکروفن بیسیم در کلاس 80 نفری طبقه دوم دانشکده امکان ضبط ویدئویی دروس کلاس های روزانه فراهم شده و فایلهای آماده شده جهت استفاده، در سایت strem.um.ac.ir بارگذاری می شوند.همچنین با قرار دادن تجهیزات فوق در سالن اجتماعات طبقه اول دانشکده امکان برگزاری جلسات دفاع به صورت online فراهم شده است.

  •   لیست تجهیزات ارائه شده به واحدهای مختلف دانشکده:

 

ردیف

تعداد سیستم

محل استفاده

سایر تجهیزات

1

40 دستگاه

سایت کارشناسی و ارشد(خواهران و برادران)

اسکنر

2

21 دستگاه

سایت دکتری (خواهران و برادران)

اسکنر

3

15 دستگاه

کلاس رایانه

ویدئو پرژکتور

4

16 دستگاه

کلاس های درس

ویدئو پرژکتور

5

11 دستگاه

آزمایشگاه

پرینتر و ویدئو پرژکتور

6

5 دستگاه

اداره آموزش

پرینتر چند کاره

7

3 دستگاه

واحد پژوهش

پرینتر

8

1 دستگاه

آموزش های عالی آزاد

پرینتر

9

3 دستگاه

مدیران گروه

اسکنر و پرینتر

10

5دستگاه

سالن های شورا

دیتا پرژکتور

11

4دستگاه

حوزه ریاست

پرینتر چند کاره

12

25 دستگاه

اساتید

پرینتر

13

15 دستگاه

سایر کارکنان و تشکل های دانشجویی

پرینتر