تاریخچه صندوق امام علي عليه السلام دانشكده تر بيت بدني و علوم ورزشي

 

 

sddd

 

 

صندوق امام علی (ع) دانشکده تربیت بدنی  با الهام از تعاليم اسلام و با استظهار به عنايات خاصه حضرت بقيه ا... امام زمان حجه ابن الحسن العسگري عجل ا... تعالي فرجه الشريف , به منظور ايجاد تسهيلات رفاهي براي اعضاء صندوق و اعطاي وامهاي بدون بهره ( قرض الحسنه ) براي اعضاي صندوق  از طريق دريافت وجوه ذخيره شده توسط اعضاء كه به صورت قرض و كمك در اختيار صندوق قرار خواهند داد , با حفظ و رعايت موازين شرعي و مقررات جمهوري اسلامي ايران در سال 1377 در روز تولد امیرالمومنین علی (ع) با سیصد و شصت و پنج هزار ریال با 34 عضو فعالیت خود را شروع نمود .

با جمع آوری این مبلغ از اعضاء دانشکده تربیت بدنی و ثبت آن در دفاتر روزنامه، معین و کل و تعیین یک نفر بعنوان حسابدار که مرحوم محمد وثوقی از کارکنان دانشکده تربیت بدنی بودند فعالیت رسمی صندوق آغاز شد. در ابتدا فقط در حد برآورده کردن نیازهای ضروری همکاران صندوق ارائه خدمت می نمود و تا پایان شهریور سال 1379 سرمایه سپرده گذاری اعضاء به مبلغ حدود 22000000 ریال (بیست و دو میلیون ریال) رسید که با توجه به ارائه پیشنهادات در جهت خدمات رسانی بهتر دامنه فعالیت صندوق به سطح دانشگاه گسترش پیدا کرد.

با گسترش فعالیت صندوق در نیمه دوم سال 1379 و با توجه به وجود اساسنامه و گرفتن نرم افزار حسابداری برای صندوق فعالیت صندوق وارد مرحله ای جدید گشته و سعی شد که اسناد و مدارک بصورت دقیق ثبت و بایگانی گردد. در پایان سال 1379 سومین انتخابات هیئت مدیره صندوق بصورت رسمی برگزار گردید و صندوق با توجه به گستردگی فعالیتش دارای حسابدار، هیئت مدیره از طرف مجمع عمومی گشت.

در حال حاضر با توجه به گذشت حدود 20 سال از فعالیت صندوق و داشتن حدود 2800 عضو و سرمایه ای در حدود سی و پنج میلیارد ریال که سپرده اعضا می باشد صندوق به فعالیت خود ادامه می دهد. در طول مدت یاد شده تحولات بسیار زیادی که شامل بکارگیری دو نفر پرسنل تمام وقت برای صندوق در سال 1385 و تغییر فضای فیزیکی صندوق و تجهیز صندوق به تجهیزات مدرن و همچنین تغییر نسخه نرم افزاری صندوق در سال 1383 و تغییر این نسخه به نسخه تحت ویندوز و همچنین برگزاری مراسم های مختلف توسط صندوق و کمک به دانشکده تربیت بدنی و همچنین ارائه خدماتی از قبیل کارهای فرهنگی در دانشکده و کمک بلاعوض به افراد کم بضاعت دانشگاه یاد نمود.

هیات مدیره صندوق امام علی (ع)